In de Raad maar ook via gemeentelijke communicatielijnen gaat het regelmatig over ‘de Geertruidenberg app’. Waar hebben ze het dan eigenlijk over? Via die app kan je direct melding maken van iets dat niet in orde is of beter kan. Een service van de gemeente.

Direct melden

We willen graag allemaal een schone en leefbare gemeente. De Geertruidenberg app is de ideale manier om direct een melding aan de gemeente te maken, als er buiten iets mis is. Superhandig, snel en altijd bij de hand! Die gratis app kan je meteen downloaden. Doorgeven van een melding via de app kan gratis en eenvoudig 24 uur per dag, 7 dagen per week. U kan de app downloaden via de appstore of Google Play. In de app omschrijft u kort wat er aan de hand is, kunt u aan de hand van een kaart de plek aanwijzen en voegt u bijvoorbeeld een of meerdere foto’s bij.

Welke meldingen

Je kan via de app melding maken van alles wat buiten niet in orde is, zoals kapotte verlichting op straat; verstopte riolering; losse stoeptegels of een omgewaaide boom; ligt er zwerfafval, ook dat kan worden doorgegeven; ook een melding voor een BOA kan. Kortom u kan een melding maken over alles wat u buiten in de gemeente tegen kunt komen. Bij de gemeente zorgen ze ervoor, dat uw melding bij de juiste persoon terechtkomt. Vervolgens wordt u via e-mail geïnformeerd over de afhandeling van uw melding of kunt u de status bekijken in de app. De Geertruidenberg app kan gebruikt worden in plaats van de Buitenbeter app. Die Buitenbeter app is geen systeem van de gemeente, maar een landelijke app. Een groot voordeel van de Geertruidenberg app is dat u bericht krijgt als uw melding opgelost is. Het is daarom verstandiger om de Geertruidenberg app te gebruiken.

Melding afhandelen

De gemeente handelt uw melding binnen 10 werkdagen af. Is er sprake van een gevaarlijke situatie? Dan krijgt dat natuurlijk voorrang. Zodra het werk klaar is, krijgt u bericht via de app. Wordt de melding om welke reden dan ook niet binnen 10 werkdagen opgelost, ook dan wordt u hierover geïnformeerd.